محمد فاضلي مدير مسئول هفته نامه يزد امروز:هيچ مديري تحمل يك خط انتقاد را هم ندارد.

مدير مسئول يزد امروز گفت:‌هيچ مديري تحمل يك خط انتقاد را ندارد و مديران مطبوعات را، تنها براي بيان خبرها و انعكاس هاي عملكردشان مي‌خواهند.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا به نقل از ايسنا"محمد فاضلي اظهار داشت: هيچ زماني در ايران، مطبوعات بدون دغدغه خاطرنبوده و تا به حال از جمله مشكلات بزرگ آن، مسائل اقتصادي مي‌باشد چرا كه هزينه هاي يك نشريه، بالاتر از فروش آن مي‌باشد، مگر اين كه وابسته به يكي از نهادهاي دولتي باشد و يا به بعضي از مراكز صاحب قدرت وابسته داشته باشد.

وي در خصوص مشكلات صنفي روزنامه نگاران و خبرنگاران، با طرح اين سوال كه چرا مرحوم صابري، مدير مسئول نشريه گل آقا، هفته نامه را به ماهنامه تبديل كرد، گفت: گل آقا مشكل مشكل مالي و حتي مخاطب نشريه نداشت، تنها مشكل او اين بود كه نويسنده حرفه‌اي را ندارد.

فاضلي تصريح كرد: روزنامه نگاري، علاوه بر تخصص، عشق و علاقه مي‌خواهد و آن ضميره ذاتي است و افراد بايذ صاحب پارامترهايي باشند، تا در كنار افرادي كه داراي اين صفات هستند، به راحتي فعاليت كنند.

وي خاطرنشان كرد: روزنامه نگاري را نبايد به عنوان يك شغل تمام وقت نگاه كرد، ولي اگر روزنامه نگاري، اصولي و اساسي باشد و نگاه جامعه نسبت به آن تغيير كند، مي‌توان آن را به عنوان يك شغل قبول كرد.

مدير مسئول هفته نامه يزد امروز، در خصوص راهكار اين مشكلات، گفت: اهالي مطبوعات، مي‌توانند فاصله بين مردم و مطبوعات را نزديك كنند و با حضور فيزيكي جدا از مردم نباشيم و از طرف ديگر اينكه مطالب را به ميل و طبع بزرگان ننويسيم.

وي افزود: اگر اين مشكل پشت سر گذاشته شود، مشكل مالي نيز به نوبه، خود حل مي‌شود.

فاضلي در ادامه گفت: مديران، تا زماني كه مطبوعات خبرهايشان را با ويرايش جالب و جذاب منتشر مي‌كنند و تا آنجايي كه به آنها كاري نداشته باشند و چيزي نخواهند، با نشريات مشكلي ندارد، اما اگر يك روز از آنها انتقاد شود و عليه آنها مطلب بنويسند، در مقابل مطبوعات مي ايستند و هيچ مديري تحمل يك خط انتقاد را ندارد و مديران مطبوعات را براي بيان خبرها و انعكاس آنها مي‌خواهند.

وي در خصوص اخلاق حرفه اي گفت: مطبوعات بايد معلم اخلاق باشند و نقش بالاترين ويژگي اخلاقي و الگويي براي مردم ايفا كنند كه فعلا در حال فاصله گرفتن از آن هستيم.

شايان ذكر است هفته نامه يزد امروز، از سال 1381 با صاحب امتيازي بنياد ريحانه الرسول يزد و مدير مسئولي محمد فاضلي، به حالت عمومي، در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، ورزشي، هنري و مذهبي در حال انتشار است

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا